-
1. Töltse ki a LEI-kód-regisztrációs igénylőlapot, és győződjön meg arról, hogy minden szükséges adatot pontosan adott meg.
Alapok esetében kérhetjük, hogy biztosítson egy dokumentumot, amely igazolja a jogalany hivatalos nevét, hivatalos címét, illetve az aláírási jogosultságot.
2. Küldje be a kitöltött igénylőlapot, és fizesse be a regisztrációs díjat hitelkártyával, PayPal-fiókkal vagy banki átutalással.
3. Az igénylés adatait ellenőrizzük, és a LEI-kódot e-mailben elküldjük Önnek.
Ha bármilyen probléma merül fel a megadott adatokkal kapcsolatban, vagy a jogalany nem azonosítható a nyilvános adatbázisokban, felvesszük Önnel a kapcsolatot az adatok megerősítése érdekében.
-
Ha egy jogalany nem szerepel valamely nyilvántartó hatóság, például az Országos Cégnyilvántartó és Céginformációs Rendszer, a Magyar Nemzeti Bank, a Belügyminisztérium vagy az Államkincstár nyilvántartásában, akkor is jogosult LEI-kódot beszerezni, ha az igényléskor benyújt alátámasztó dokumentumokat, például az alapító okiratot, egy adóügyi bejegyzést vagy szerződést.
Az alátámasztó dokumentumoknak tartalmazniuk kell a jogalany nevét, a felhatalmazott személyeket, a hivatalos címet és az alapítás dátumát.
-
Akkor is igényelhet LEI-kódot, ha nem Ön a vállalat törvényes képviselője. Ugyanakkor alá kell íratnia a törvényes képviselővel egy felhatalmazó levelet.
A felhatalmazó levelet e-mailben küldjük el Önnek, és Ön vagy digitálisan aláírja, vagy kinyomtatja, és feltölti az aláírt dokumentumot lefényképezve/beszkennelve. Másik lehetőségként a felhatalmazás igazolását is feltöltheti.
-
Igen, igényelhet LEI-kódot egy másik országban bejegyzett vállalat számára. Mindössze annyit kell tennie, hogy kitölti az igénylőlapot a helyi cégnyilvántartásból származó adatokkal.
Ha egy jogalany nem szerepel valamely nyilvántartó hatóság nyilvántartásában, egyszerűen nyújtson be alátámasztó dokumentumokat, például egy vagyonkezelői meghatalmazást, adóügyi bejegyzést vagy szerződést az igényléskor.
-
A GLEIF irányelveinek megfelelően a jogalanyoknak közzé kell tenniük a közvetlen és végső anyavállalataikra vonatkozó információkat. Ugyanakkor ha csupán egy másik vállalat részvényeivel rendelkeznek, ez az adatszolgáltatási követelmény nem lép érvénybe.
Csak akkor kell adatokat szolgáltatnia az anyavállalatról, ha az többségi,jellemzően 50% feletti részesedéssel rendelkezik a leányvállalatban, és az éves beszámolójában konszolidálja a pénzügyi eredményeket. Ha az anyavállalat nem konszolidálja az eredményeket, akkor a GLEIF feltételei szerint nem áll fenn anya-leány kapcsolat.
Ha az anyavállalat nem kívánja közzétenni az adatait, akkor az űrlapon különböző adatszolgáltatás alóli kivételek közül választhat.
-
Meg kell adnia az anyavállalat nevét és címét, a kapcsolat létrejöttének dátumát, a legutóbbi konszolidált éves beszámoló által lefedett számviteli időszakot, valamint a konszolidáció igazolását.
A konszolidáció egyetlen elfogadható igazolása az anyavállalat legutóbbi konszolidált éves beszámolója.
-
A közvetlen anyavállalat az első ismert anyavállalat, amely konszolidálja a leányvállalat pénzügyi beszámolóját. Ezzel szemben a végső anyavállalat mind a leány-, mind pedig az anyavállalat végső konszolidációs anyavállalata.
Ha például egy LEI Regiszter Kft. nevű vállalat tulajdonosa a Jogalany-azonosító Kft. (>50%), amely pedig a LEI-kód Kft. tulajdonában van (>50%), és végül a LEI-kód Kft. tulajdonosa a Végső LEI-kód Holding Anyavállalat Kft. (>50%), akkor a következő jogalanyokat kell jelenteni:
- Leányvállalat: LEI Regiszter
- Közvetlen anyavállalat: Jogalany-azonosító Kft.
- Végső anyavállalat: Végső LEI-kód Holding Anyavállalat Kft.
Hogyan lehet LEI-kódot regisztrálni?
Mi történik, ha a jogalany nem szerepel a nyilvántartásban?
Igényelhetek LEI-kódot, ha nem vagyok a vállalat törvényes képviselője?
Beszerezhetek LEI-kódot egy külföldön bejegyzett vállalat számára?
Mikor és mit kell jelentenem, ha a vállalatom egy másik cég tulajdonában van?
Milyen adatokat kell megadnom, ha az éves beszámoló egy másik jogalanynál van konszolidálva?
Miben különbözik a közvetlen anyavállalat a végső anyavállalattól?
-
LEI-kódjának megújításához kövesse az alábbi egyszerű lépéseket:
1. Adja meg a LEI-kódját vagy a vállalat nevét a megújítási igénylőlapon.
2. A rendszer automatikusan kitölti az űrlapot az Ön aktuális adataival a GLEIF adatbázisa alapján. Ha bármelyik adat változott az év során, akkor ennek megfelelően módosíthatja.
3. Küldje be a kitöltött LEI-megújítási igénylőlapot.
-
Ahhoz, hogy a LEI-kódja aktív maradjon, azt évente meg kell újítani. Ha a megújítási határidő lejár, a LEI-kód inaktívvá válik, és a pénzintézetek blokkolhatják az Ön tranzakcióit. Ez a kötelezettség biztosítja, hogy a globális LEI-jegyzék pontos és naprakész maradjon.
A LEI Regiszter többéves regisztrációval egyszerűsíti a megújítási folyamatot. Vállaljuk a LEI-kódjának megújítását a kiválasztott időszakra, így kényelmet és nyugalmat biztosítva ügyfeleink számára.
-
A Global Legal Entity Identifier Foundation (GLEIF) megköveteli a vállalatoktól, hogy évente frissítsék nyilvántartási adataikat egy LEI-megújítási folyamat keretében, hogy a globális LEI-jegyzék referenciaadatai pontosak és naprakészek maradjanak.
Ezzel szemben a LEI-transzfer a LEI-kód egyik szolgáltatótól a másikhoz történő átvitelét jelenti. A globális LEI-rendszer elősegíti a szabadpiac kialakulását, és ösztönzi a szolgáltatók közötti egészséges versenyt, így lehetővé teszi az ügyfelek számára, hogy bármikor másik szolgáltatóra váltsanak.
Fontos megjegyezni, hogy a LEI-kódja akkor is változatlan marad, ha másik szolgáltatóra vált. Minden LEI-kód azonos értékű. Az Ön LEI-referenciaadatai közül egyedül a Helyi üzemeltetési egység (LOU), más néven a LEI-kód kibocsátójának neve módosul.
-
Megértjük, hogy a LEI-kód éves megújítása időigényes feladat lehet. A LEI Regiszter a LEI-kódok automatikus megújítását kínálja, amely 1, 3 vagy 5 éves időszakra érhető el.
Többéves megújítás esetén évente felülvizsgáljuk és frissítjük az adatait a nyilvántartásban történt változások alapján, és megújítjuk a LEI-kódot Ön helyett.
-
Abban az esetben, ha egy LEI-kód lejárt, a megújítás az egyetlen elérhető lehetőség, mivel új LEI-kódot nem lehetséges igényelni.
Fontos megjegyezni, hogy miután egy LEI-kódot kiosztottak egy jogalanynak, azt már nem lehet megváltoztatni, mivel az egyedi azonosítóként szolgál. Ezenkívül minden vállalatnak csak egy LEI-kódja lehet.
-
A következő megújítási dátumot a LEI-referenciaadatait a keresőeszközünkkel ellenőrizve, vagy a globális jogalany-azonosító (GLEIF-) adatbázisban végzett LEI-kereséssel keresheti meg.
Ha a többéves regisztrációt választotta nálunk, akkor a keresőeszközünkkel ellenőrizve könnyedén lekérdezheti a következő megújítási dátumot.
-
Általában ajánlott fenntartani a jogalany-azonosító (LEI-) kódjának aktív állapotát. Ha azonban már nincs szüksége a LEI-kódra, egyszerűen csak ne fizesse be a megújítási díjat, és a LEI-kód automatikusan inaktívvá válik, anélkül, hogy további teendője lenne.
Felhívjuk figyelmét, hogy a LEI-kódok nem törölhetők, és korlátlan ideig a globális LEI-jegyzékben maradnak.
Hogyan lehet megújítani a LEI-kódot?
Mikor kell megújítanom a LEI-kódot, és miért?
Mi a különbség a LEI-transzfer és a LEI-megújítás között?
Meg lehet újítani egy LEI-kódot több évre?
Ha egy LEI-kód lejárt, meg lehet újítani, vagy új LEI-kódra van szükség?
Hol tudom ellenőrizni a LEI-kódom megújítási dátumát?
Mi az eljárás, ha már nincs szükségem LEI-kódra?
-
A LEI-transzfer a LEI-kód átvitele egyik szolgáltatótól a másikhoz. Ez lehetővé teszi a jogalany számára, hogy a preferenciái alapján kiválassza, melyik szolgáltatót kívánja igénybe venni. A LEI-transzfer ingyenes; ha egyszerűen átviszi a LEI-kódját, azzal nem újítja meg azt.
-
Minden jogalany számára egyszer állítanak ki LEI-kódot, amely a szolgáltatóváltáskor nem változik.
-
Azzal váltunk piacvezetővé, hogy a legjobb ár-érték arányt kínáljuk, és mindig az ügyfelek elégedettségét kezeljük elsődleges prioritásként. Ennek eredményeként minden nap új transzfereket fogadunk, és jelentősen leegyszerűsítettük a LEI-kód LEI Regiszterhez való transzferének folyamatát.
-
Az Ön LEI-kódját jelenleg egy másik szolgáltató kezeli. Ha nálunk szeretné megkönnyíteni a LEI-kódjának megújítási folyamatát, akkor szükség van a LEI átvitelére, hogy mi kezeljük azt.
-
A transzferfolyamat befejezése legfeljebb 7 napot vehet igénybe. A folyamat felgyorsítása érdekében felveheti a kapcsolatot jelenlegi szolgáltatójával, és tájékoztathatja a szándékáról, hogy átvigye LEI-kódját.
-
Nem, mivel minden LEI-kódot a GLEIF által kijelölt Helyi üzemeltetési egységek (LOU-k) kezelnek. A LEI Regiszter az Ubisecure Oy (RapidLEI) hivatalos regisztrációs ügynöke.
A LEI-szolgáltatókat többek között az különbözteti meg egymástól, hogy mennyire egyszerű a folyamat, milyen hosszú a feldolgozási idő, és milyen költségekkel jár a LEI-kód igénylése és megújítása. -
Sajnálatos módon nem jár visszatérítés a fennmaradó szolgáltatási évekre azután, hogy a LEI-kódjának kezelését átadta tőlünk egy másik szolgáltatónak.